ראה"מ אישר את הרחבת הכותל הדרומי, ללא ידיעת "שר הדתות"

יעקב גפן No Comments on ראה"מ אישר את הרחבת הכותל הדרומי, ללא ידיעת "שר הדתות"

לאחר מפולת ההתפטרויות מהוועדה 'להרחבת הכותל הרפורמי', נתניהו ושטייניץ אישרו את ההחלטה להרחיב את הרחבה המיועדת לרפורמים, מבלי לעדכן את 'שר הדתות'. בתשובה למדינה אמרה הפרקליטות: "כי אי ידיעתו של אזולאי לא פוסלת את ההחלטה מכיוון שלא הגיע לדיון"

דוחף בכל כוחו לבניית רחבת הכותל הרפורמי. נתניהו ודרעי צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ אישרו את העבודות להרחבת רחבת הכותל המיועד לרפורמים בכותל המערבי, על אף שחבר הוועדה האמונה על העבודות, השר לשירותי דת דוד אזולאי, כלל לא ראה את טיוטת ההחלטה. כך מפרסם היום (רביעי) העיתונאי חיים לוינסון ב'הארץ'. כל זאת חרף התנגדותם המוחלטת של נציגי הציבור הדתי והחרדי בכנסת ונציגי הציבור הדתי לאומי, בנוסף מספר לא מועט של חברי כנסת ושרים מ'הליכוד' נגד בניית רחבה נפרדת לרפורמים.

 "חוק העתיקות" הקיים עליו מסתמך ראש הממשלה בכדי לבצע שינויים ברחבת הכותל המערבי, דרך הוועדה שהקים. כזכור מראשות הוועדה התפטרה שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) מכיוון "שצו מצפונה לא מאפשר לה להעביר החלטה כזאת". גם שרת המשפטים התפטרה מהוועדה, שר הדתות שביקש גם הוא להתפטר מהוועדה נדחה על ידי ראש הממשלה.

נתניהו לא וויתר על תוכניתו, ראש הממשלה הפקיד בידי שטייניץ את הסמכויות ויחד הכינו את טיוטת ההחלטה על מתווה הכותל הדרומי. מזכיר הממשלה התקשר אל שר הדתות לעדכן אותו בהחלטה אך השר לא ענה. עם כל זה צחי ברוורמן לא שלח את עותק מההחלטה למשרד הדתות בכדי לעדכן את השר וצוותו. יש לציין כי שר הדתות אינו בקו הבריאות לאחרונה ולכן סביר להניח שהזמינות של השר פחותה, אך צוותו של השר עובד כרגיל.

אמש (שלישי) הגישה המדינה את תשובתה לעתירה שהגישה עמותת "בצדק" כנגד ההחלטה לבנות את הכותל הדרומי לרפורמים. הפרקליטות מסרה את תשובתה לבית המשפט "כי אי ידיעתו של אזולאי אינה פוסלת את ההחלטה כיוון שהוא בחר מרצונו שלא להגיע לדיון, ובכל מקרה הודיע כי הוא מתנגד לה ולפיכך עמדתו היתה נמצאת במיעוט".

יש לציין כי 'הרבנות הראשית' שלחה מכתב חריף אל ראש הממשלה בעניין רחבת הכותל הדרומית, הרבנים הראשיים אמרו "כי רק הרבנות מוסמכת לדון בעניין הכותל המערבי ולא אף גורם אחר". בניית רחבה נפרדת לרפורמים אינה מסתכמת רק בעניין הזה, אלה כאן בעצם מדינת ישראל מכירה 'דה פקטו' בזרם שהוא נגד היהדות השורשית, אשר סטה מהיהדות ומקעקע את היהדות האמיתית, תקף שר הפנים אריה דרעי בהתייחסו לתוכנית ראש הממשלה.



0 תגובות